Antara kelebihan pengiklanan melalui Facebook ialah kepelbagaian opsyen yang disediakan untuk kita mensasarkan iklan (‘Audience Targeting' ke prospek yang betul-betul berminat (‘Starving Crowd')
Antara opsyen yang paling selalu digunapakai adalah…
- Jantina
- Umur
- Lokasi
Tapi tahukah anda bahawa sebenarnya ada banyak lagi “‘Targeting Option” yang boleh anda gunakan untuk Facebook Ads?
Infografik menarik daripada Qwaya ini menyenaraikan kesemua opsyen yang ada dan boleh anda gunakan untuk ‘fine tune' sasaran iklan anda ke kumpulan yang betul-betul ‘lapar'kan produk anda.
[alert-success]Sila klik gambar dibawah untuk size yang lebih jelas.[/alert-success]Berminat Nak Belajar Cara Buat Iklan di Facebook Secara Hands On?
InsyaAllah saya akan mengadakan Kelas Facebook Marketing secara ‘Hands On' (Praktikal) di Skudai, Johor Bharu pada 16 Mei 2015.
[alert-announce]Klik Untuk Info Lanjut >>> Kelas Belajar Facebook Marketing Johor Bharu 16 Mei [/alert-announce]Boleh Tolong Klik “Share”?
Saya yakin infografik di atas sangat bermanfaat untuk anda. Klik “Share” supaya rakan-rakan anda juga beroleh manfaat!
5 Comments
Infografik yang berguna. Sekali imbas tengok, sudah faham targeting yang ada di tangan.
Terima kasih berkongsi
Tak dapat nak join kelas tuan Firdaus yang ni, harap ada kelas lagi
Info yang berguna, terima kasih Firdaus Azizi. 🙂
yap.
infografik ni dah lebih dari cukup sebenarnya.
hoho.
terima kasih atas perkongsian ini