Blog Firdaus Azizi

Opsyen-Opsyen Untuk ‘Audience Targeting’ Guna FB Ads [Infografik]

Antara kelebihan pengiklanan melalui Facebook ialah kepelbagaian opsyen yang disediakan untuk kita mensasarkan iklan (‘Audience Targeting' ke prospek yang betul-betul berminat (‘Starving Crowd')

Antara opsyen yang paling selalu digunapakai adalah…

  • Jantina
  • Umur
  • Lokasi

Tapi tahukah anda bahawa sebenarnya ada banyak lagi “‘Targeting Option” yang boleh anda gunakan untuk Facebook Ads?

Infografik menarik daripada Qwaya ini menyenaraikan kesemua opsyen yang ada dan boleh anda gunakan untuk ‘fine tune' sasaran iklan anda ke kumpulan yang betul-betul ‘lapar'kan produk anda.

[alert-success]Sila klik gambar dibawah untuk size yang lebih jelas.[/alert-success]

Opyen-Opsyen yang disediakan oleh Facebook untuk targeting iklan FB Ads

Berminat Nak Belajar Cara Buat Iklan di Facebook Secara Hands On?

InsyaAllah saya akan mengadakan Kelas Facebook Marketing secara ‘Hands On' (Praktikal) di Skudai, Johor Bharu pada 16 Mei 2015.

[alert-announce]Klik Untuk Info Lanjut >>> Kelas Belajar Facebook Marketing Johor Bharu 16 Mei [/alert-announce]

Boleh Tolong Klik “Share”?

Saya yakin infografik di atas sangat bermanfaat untuk anda. Klik “Share” supaya rakan-rakan anda juga beroleh manfaat!

Nak Video Panduan Facebook Ads Terkini? Percuma Sahaja!

Hanya Masukkan Nama & Alamat Emel Anda Dan Klik Butang 'Download Sekarang!'

artikel berkaitan

Cara Analisa Data Jualan Dengan Cepat Guna Google Sheet & Looker Studio

Pejam celik pejam celik, nampaknya kita dah menghampiri penghujung 2022, cepat betul masa berlalu. Fuhh..banyak betul dugaan marketer/bisnes owner tahun ni. Mana yang run iklan mesti lagi terasa dengan cabaran performance iklan yang tak menentu. Cuba check balik sepanjang tahun 2022 ni… Ada tak kempen yang berjaya? Kempen yang tak berjaya? Kempen mana yang berbaloi

Read More »

5 Comments

Comments are closed.